torsdag den 29. marts 2012

Puerto Jiménez

Så er vi kommet derud hvor tukanerne vender! Efter en dag med 12 timers rejsetid i går er vi nu kommet frem til den mest isolerede del af Costa Rica - og det er fantastisk!
Vi blev (om altid) mødt ved bussen af mænd fra forskellige hoteller/hostels, der prøver at få én med hen til deres sted, men denne gang var vi virkelig heldige. $10 for et hostel midt i junglen, kun 2 måneder gammelt, fantastisk udsigt og beliggenhed og med en masse søde mennsker. Det er småt, så alle snakker med alle og stemningen er rigtig fed. Med en hængekøje med udsigt til junglen på en smuk veranda, et udendørs køkken og små huse på pæle med senge svøbt ind i myggenet er det helt sikkert en autentisk måde at opleve junglen her på. Me gusta mucho!
I dag var vi på kayaktur i mangroveskoven, hvilket også var helt fantastisk! Vi padlede os gennem (og somme tider ind i - dog ikke med vilje) mangroven, og det er altså de mest utrolige planter. Det er træer, som skyder rødder ud alle vegne, og måden de optager ilt på, er gennem små huller i overfladen. De står i vandet og danner et helt net af rødder i floden/underskoven. Vi padlede ind af en, til tider ganske smal, flod, hvor små krabber kravlede rundt over det hele og fuglene fløj rundt længere inde i skoven.
Bagefter tog vi ud og så på caymans (små krokodiller) og rigtige krokodiller, selvom der kun var én til at begynde med, men så kom vi tilbage senere og der var 4 små og en almindelig.
Bagefter tøffede vi lidt rundt - svedende! - i byen. Ham, der havde vist os krokodillerne anden gang var forøvrigt en fyr fra Tinus tidligere frivillige projekt. Costa Rica er lille! Ret sjovt. Så han har lovet at vise os lidt af nattelivet frem i morgen.

I morgen tager vi ned syd på til den nederste del af halvøen, for at se lidt på et vandfald og hike rundt. Det håber jeg bliver smukt og sjovt :)