lørdag den 14. januar 2012

Fiesta!

Puha, endelig weekend! Den første uge har været lidt lang synes jeg godt nok, men med alle de nye intryk er det jo ikke mærkeligt.

Weekenden står i festens tegn, da Rudolfos, min værtsmors kærestes bror, Enrique, fyldte 70 år i dag og så har der været stor fest for familien og fest igen i morgen for vennerne.

Festen blev holdt i en slags hytte uden for en by lidt herfra, Alajuela, og der var en masse mennesker, fætre, kusiner, søskende, nevøer og niecer og heldigvis var der en del på min alder. Rudolfos to nevøer fra New York kom fredag aften med et fly og de kørte os ud til festen i dag, så dem fik jeg snakket lidt engelsk med. Den ene, Papin, er arkitekt og har i forbindelse med sin uddannelse været 5 dage i København på en Europa-rundtur for at se på akitektur. Det var ret sjovt at snakke med én, som forstår, hvad jeg mener, når jeg siger, at byen her er ét stort kaos af elledninger, biler, små butikker og tremmer foran husene.
Til festen var der en pool som Rudolfo har snakket meget om, at jeg skulle prøve, men det var nu lidt koldere end forventet. Fordi San Jose og resten af den region, jeg bor i ligger forholdsvis højt er det slet ikke så varmt her, som man skulle tro, så det blev til en hurtig dukkert i poolen. Men bagefter var der pica-pica, buffet, og fødsesldagskage og så fik vi spillet fodbold på tico-manér. Det var også meget sjovt, og de fleste af de unge mennesker bor åbenbart lige rundt om hjørnet, så jeg håber, at jeg kan komme til at hænge lidt ud med dem i fremtiden.

Tilbage i la casa er klokken snart kvart i elleve og mit jetlag er lige så langsomt ved at forsvinde. Det var ellers rart at være frisk om morgenen kl 06, men det er til gengæld lidt irriterende at være ved at falde i søvn hen over middagsbordet kl halv otte, så det er rekord, at jeg stadig er vågen :)

Nå, men hasta luego daneses, jeg håber I har det godt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar